Gå til hoved indhold

Genbrugsstationen

Find adresse og åbningstider for genbrugsstationen i Gentofte Kommune. Se på oversigtskortet, hvor du kan aflevere haveaffald, farligt affald, byggeaffald og ting til genbrug.

Værd at vide

• Genbrugsstationen har en plads til haveaffald, et hus til farligt affald og elektronik, et bogbytteskab og et hus til møbler og ting, der kan genbruges.
  • Du kan bruge oversigtkortet over pladsen til at sortere dit affald hjemmefra - så sparer du tid, og vi får mest værdi ud af affaldet, når du afleverer det de rette steder.
  • Har du bygge- og anlægsaffald, skal du i nogle tilfælde anmelde det, før du afleverer affaldet.
  • Virksomheder skal betale for at bruge genbrugsstationen.
  • Børnehaver og skoleklasser kan besøge genbrugsstationen og få undervisning om affald og ressourcer.

Se oversigtskortet for genbrugsstationen.

Gratis Kompostjord

Fra 22. marts til og med den 3. maj kan du hente gratis kompostjord på genbrugsstationen.

Læs mere om gratis kompost.

Adresse og åbningstider

Gentofte Genbrugsstation
Ørnegårdsvej 15
2820 Gentofte

Mandag - fredag kl. 8.00 - 18.00
Lørdage, søndage og helligdage kl. 10.00 - 18.00

Lukket den 24., 25., 26. og 31. december samt 1. januar.

Affald må ikke efterlades uden for pladsen på grund af risiko for hærværk og brandfare.

Få adgang i den ubemandede åbningstid

Mandag-fredag kl. 7.00 - 8.00 og kl. 18.00 - 21.00
Lørdag, søndag og helligdage kl. 7.00 - 10.00 og kl. 18.00 - 21.00

Tilmeld dig den ubemandede åbningstid - private

Tilmeld dig den ubemandede åbningstid - erhverv

Lukket den 24., 25., 26. og 31. december og 1. januar samt i aftentimerne den 23. og 30. december.

Selvbetjening

Spørgsmål og svar