Bestilling og ændring af beholder - Gentofte Kommune

Bestilling og ændring af beholder

Har du for lidt plads i beholderen til restaffald eller ønsker du at afmelde en beholder kan du læse mere om de forskellige beholderstørrelser og afmelding af ekstra beholdere her.

Husstande i villaer og rækkehuse skal som minimum være tilmeldt en 140 liters restaffaldsbeholder. Er der behov for et større volumen, for at få plads til restaffaldet kan ejere (ikke lejere) af ejendommen tilmelde ejendommen en større beholder eller en ekstra 140 liters beholder. Tilmeldingen af en større eller en ekstra beholder medfører en stigning i renovationsgebyret.

Det årlige renovationsgebyr for 2017 for en standard restaffaldsbeholder til 140 liter er 3.100,00 kr. Nedenfor kan du se gebyrer for forskellige beholderstørrelser.

Bemærk, at gebyrer er inkl. moms og er for en ugentlig  restaffaldstømning. Alle øvrige affaldsordninger er indeholdt i gebyret.

Du kan læse mere om renovationsgebyret her.

Beholderløsninger

140 l = 3.100,00 kr.

190 l = 3926,67 kr.

240 l = 4960,00 kr.

400 l = 8266,67 kr.

2 stk. 140 l = 6.200,00 kr. (dobbelt standard gebyr)

Beholderens størrelse er angivet på adressemærkatet, der sidder på beholderen.

Vil du gerne tilmelde din husstand en større eller en ekstra restaffaldsbeholder, eller vil du afmelde en beholder skal det ske via borger.dk.

Husk, at kun ejere kan tilmelde og afmelde beholdere.

Er du i tvivl, om hvilken beholderløsning, der passer til din husstand, er du velkommen til at kontakte os på renovation@gentofte.dk.

 

Ansvarlig for siden:

Affald og Genbrug
Bernstorffsvej 159, 2920 Charlottenlund, 39988100,