Genvejsmenu

Adresseforespørgsel

Hvis du søger oplysninger om f.eks. et familiemedlem, en ven, en tidligere klassekammerat o. lign., kan du foretage en adresseforespørgsel via linket Adresseforespørgsel. Adresseoplysningerne sendes til din digitale postkasse. Hvis du ikke har en digital postkasse, sendes adresseoplysningerne til din postadresse.

Du skal kunne identificere personen ved:

  • navn (nuværende eller tidligere) og fødselsdato eller
  • navn (nuværende eller tidligere) og adresse (nuværende eller tidligere) eller
  • navn (nuværende eller tidligere) og personnummer

Prisen er 52,00 kr. pr. forespørgsel.

Hvilke oplysninger kan du få?

  • nuværende navn (medmindre dette er beskyttet)
  • nuværende adresse (medmindre denne er beskyttet)
  • eventuel stilling
  • eventuel markering af, at pågældende frabeder sig henvendelse, der sker i markedsføringsøjemed  
  • eventuel død, datoen for dødsfaldet og afdødes daværende adresse (medmindre denne er beskyttet)
  • eventuel forsvinden og datoen herfor
  • eventuel udrejse og datoen herfor samt eventuel opgivet udlandsadresse (medmindre denne er beskyttet)
  • eventuel kontaktadresse og datoen herfor
  • eventuelt værgemål efter værgemålslovens § 6, datoen herfor, og værgens navn og adresse

Adresseoplysningerne sendes til din digitale postkasse. Hvis du ikke har en digital postkasse, sendes adresseoplysningerne til din postadresse.

Du skal logge på med dit NemId, og du betaler online med Dankort. Når betalingen er gennemført, kan du ikke fortryde.

Ansvarlig for siden:

Kommuneservice - Borgerteam 1
Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund, 39980000,