Fejl i pas

En teknisk fejl har betydet, at der er fejl i fire af de pas, der er udstedt til borgere i Gentofte Kommune efter 2. marts 2015.

De fejlbehæftede pas mangler fingeraftryk, og ejermændene risikerer derfor at blive afvist i paskontrollen i udlandet. Fingeraftrykket ligger normalt indlejret i passets data og er ikke synligt med det blotte øje.

Kommuneservice har allerede sendt besked ud til de fire borgere. Har du fået lavet pas efter den 20. marts 2015, skal du derfor tjekke din digitale postkasse for at se, om du er en af de fire uheldige.

Hvis du ikke har modtaget besked fra kommunen, er dit nye pas i orden. Har du fejl i passet, skal du straks ringe til Kommuneservice på tlf. 39 98 00 00 så de kan udstede et midlertidigt pas til dig med det samme.

Hvis du skal rejse til et land, som ikke accepterer midlertidige pas, skal du medbringe dokumentation (flybilletter m.m.).

De manglende fingeraftryk skyldes en it-fejl hos virksomheden Scantech, der står bag passenes data. Fejlen menes ifølge DR.DK på landsplan at være skyld i manglende fingeraftryk i 11.000 nyudstedte pas.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Kommuneservice på tlf. 39 98 00 00.

Ansvarlig for siden:

Borgerservice, Digitalisering og IT
Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund, 39980000,