Chatbot på gentofte.dk

Kommune-Kiri er Gentofte Kommunes chatbot, som svarer på spørgsmål om kommunens opgaver døgnet rundt.

Har du spørgsmål om kommunens opgaver, kan du prøve at klikke på chatbot-ikonet her på gentofte.dk og skrive dit spørgsmål til Kiri. Så skriver Kiri tilbage til dig med det samme og svarer så vidt muligt på dit spørgsmål, eller viser vej til relevant information på hjemmesiden.

Hvilke spørgsmål kan Kiri svare på?

Kiri kan svare på typiske og generelle spørgsmål, som man også kan finde svar på via hjemmesiden eller ved at kontakte Borgerservice. I første omgang kan Kiri svare på spørgsmål om en række populære emner, som fx flytning, pas og kørekort. 

Kiri hjælper dig så godt hun kan

Kiri kan ikke svare på alt, og vi beder om forståelse for, at hun er under oplæring. Hun kan svare på en lang række spørgsmål, som mange borgere henvender sig om, og så bliver hun klogere jo flere spørgsmål, borgerne stiller hende. Vi træner og videreudvikler Kiri løbende med udgangspunkt i de spørgsmål, borgerne gerne vil have svar på.

Hvad gør jeg, hvis Kiri ikke kan svare på mit spørgsmål?

Du kan stadig finde svar her på gentofte.dk eller henvende dig til Borgerservice i åbningstiden, hvis Kiri ikke kan svare på dit spørgsmål.

Personoplysninger

Vi opfordrer borgerne til ikke at opgive personlige oplysninger til Kiri. Skulle det alligevel ske, sørger Kiri for at anonymisere de mest almindelige personoplysninger som fx cpr-nummer, telefonnummer m.m. Gentofte Kommune har desuden indgået en databehandleraftale med leverandøren og sikret, at chatbotten lever op til krav om beskyttelse af persondata (GDPR). Læs mere om beskyttelse af personoplysninger på kommunekiri.dk. 

Forsøg i 2019

Gentofte, Frederiksberg, Gladsaxe, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal og Roskilde Kommune er sammen om at udvikle Kiri som et forsøg i 2019 sammen med firmaet Deloitte. Projektet tager afsæt i den digitale robot ’Kommune-Kari’, som er udbredt i 70 norske kommuner. 

Har du spørgsmål om Kiri, kan du skrive til chatbot@gentofte.dk.