Karsten Krølle Andersen

Karsten Krølle Andersen – koordinator på Ørnegårdsvej 17 og sikkerhedsrepræsentant:

Hvilke arbejdsopgaver løser du normalt?
Jeg reparerer maskiner og har lidt kontorarbejde på værkstedet på Ørnegårdsvej 17.

Hvordan har corona forandret din arbejdsdag, dine opgaver eller din måde at arbejde på?
Jeg er stadig på værkstedet hver dag, men Corona har ændret mine arbejdsopgaver. Normalt går folk bare ind på vores lager for at tage, hvad de skal bruge. Men vi skal jo holde afstand, så derfor har vi sat et bord op foran lageret. Her skal de så fortælle os, hvad de skal bruge, og så henter vi det til dem. Vi må heller ikke dele værktøj eller telefon længere imellem os på værkstedet længere. Og så skal vi desinficere vores kaffemaskiner, pc og lign hver dag, når vi møder. Derudover arbejder vi på toholdsskift. Det første hold møder kl 6 til 13 og det andet hold kl 13 til 1830. Så vi har meget mindre socialt med hinanden at gøre.

Hvad har du lært ift den måde, du løser dine opgaver på?
Vi har lært rigtig meget om at være opmærksomme på hygiejne og afspritning, men vi har også lært meget af at have andre arbejdstider. Normalt er arbejdstiden fra 7 til 1530, men man kunne godt tænke over, om det er bedre for alle, hvis nogen møder tidligt og andre senere på dagen, og hvis vi i det hele taget er mere fleksible. Nogle opgaver kan jo løses tidligt om morgenen og andre senere på dagen.
Corona har tvunget både medarbejdere og arbejdsgiver til at tænke anderledes. Det har været spændende at være med til at løse udfordringerne, og det har vist, at vi er meget omstillingsparate og tænker i løsninger. Vi tager tingene, som de kommer og indretter os efter det.

Den 21. juli 2020 har Karsten Krølle Andersen været ansat i Gentofte Kommune i 40 år.