Merete Engell Mortensen fra Park og Vej

 

 

Merete Engell Mortensen, kontorassistent i Park og Vej, Tilsynsgruppen

Hvor er du – på arbejde eller hjemme?
Jeg arbejder hjemmefra og sidder i mit køkken med min bærbare computer. Jeg har mine to børn hjemme, der sidder på hver deres værelse og er i online-skole på henholdsvis HTX og 9. klasse. Og så har jeg en mand på arbejde i det private.

Hvilke arbejdsopgaver løser du normalt?
Jeg sidder til dagligt med administrative opgaver, sagsbehandling og myndighedsopgaver for Tilsynsgruppen og Vejmyndigheden i Park og Vej på Ørnegårdsvej. Jeg hører fysisk til under Tilsynsgruppen, men fungerer som delt administrativ i begge afdelinger.

Hvordan har corona forandret din arbejdsdag, dine opgaver eller din måde at arbejde på?
Den store forandring er for mig, at den fysiske placering er blevet hjemmefra. Arbejdsmæssigt gør det egentlig ikke den store forskel andet end, at det selvfølgelig havde været nemmere at gå ind på nabokontoret og tale med mine kollegaer om den pågældende sag.

Hvordan kommunikerer du med dine kollegaer?
Jeg kommunikerer med mine kollegaer på både mail og telefon. Jeg synes faktisk, at det fungerer rigtig godt under de omstændigheder, vi er under, og vi får løst opgaverne sammen. Det krævede måske lidt mental omstilling i den første uge at vende sig til at kommunikere på en anden måde end til dagligt, men nu oplever jeg en gensidig vilje og hjælpsomhed til, at vi skal få det bedste ud af situationen og at afstand ikke er en forhindring.

Hvad har corona-krisen lært dig?
Det har lært mig at selv under vanskelige forhold, så kan vi samarbejde og få tingene løst. Det vidner for mig om, at vi har et godt team, der er interesseret i at hjælpe hinanden, når der er brug for det.

Hvad ville dit bedste råd evt. være til en arbejdsdag under coronakrisen?
Vi kan ikke ændre på corona-situationen, men vi kan alle gøre vores bedste og udvise ekstra hjælpsomhed, så vi hjælper hinanden, hvor vi kan, også selvom det måske går ud over, hvad der er vores egne opgaver.